23 Haziran 2012 Cumartesi

Papatya Suyuyla Saç Rengini Açmak

EKLEME: Sevgili okuyucular, burası bir FORUM SAYFASI DEĞİLDİR. "Arkadaşlar şöyle yaptım olur mu?" benzeri sorularınızı büyük ihtimalle bir tek ben okuyorum, deneyimim dahilinde cevap vermeye çalışıyorum. Sizin deneyimlerinizi okumaktan büyük zevk alıyorum. Ama forum gibi ortaya atılmış yorumları siliyorum. Bilginize...

Uzun bir aradan sonra yine karşınızdayım sayın okuyucularım.
Babaannemle kalırken köydeki kuzenlerimle vakit geçirme şansı buldum. Herşey o kadar güzel ve doğal ki... Bir süredir saç rengimi açmak istiyordum. Fakat koyu renkle mutlu olduğuma karar verdim. Köye gidince gördüm ki benden birkaç yaş küçük kuzenim de saç rengini değiştirmek istiyor. Nasıl yapsak nasıl yapsak dedik ve aklımıza papatya suyu geldi.
Buyrun papatya suyu maceramıza...
Şehirdeki bir aktardan bir paket (30 gram) kuru alman papatyası aldık.
Birçok yöntem var ama biz aktardaki görevlinin söylediği gibi yapmaya karar verdik.



1 paket kuru alman papatyasını 4 bardak suyla haşlıyoruz.
(isterseniz demleyebilirsiniz de. Ama kaynadığı zaman suyunda daha fazla bir değişme oldu. Bizim içimize daha çok yattı)
 


Bize papatyanın suyu lazım. O yüzden haşlanan papatyaları süzüyoruz.
 

Papatya suyunu fıskıyeli bir şişeye koyup soğuyunca saça uyguluyoruz.
(kimileri bu suyu saçını yıkarmış gibi tüm saçına dökerek kullanıyormuş. Köyün berberi bir komşudan biz püskürtmeli birşey aldık daha kolay oldu etraf batmadı.)
not: evi zaten batırdınız bir de böyle fotoğrafını çekmeyin diyen babaannemden ötürü arka fonu silmek zorunda kaldım. kusura bakmayın.
VEE saatlerce güneşin altında geziniyoruzz

Ama sonuç beklediğimiz gibi olmadı sayın okuyucularım. Papatya suyunu saça sürdükten sonra bir daha ıslatmadan beklemek gerekiyormuş. Biz suyumuz arttı onu da yedirelim diye kurudukça sıktık kurudukça sıktık. 1 ton bile açılmadı kuzenim saçı.
Önümüzdeki günlerde tekrar deneyecekmiş. Sonucunun fotoğrafını yollayacağına dair ondan söz aldım.

Arada bazı şeylerden hatalı yaptığımız için alamasakta unutmayın biz istersek herşeyi yaparız ;)
Görüşmek üzere..

OKUYUCU YORUMLARINDAN EKLEMELER:

Bir okuyucumuz aşağıdaki gibi bir yöntem eklemiş.
Arkadaşlar ben papatyanın içine ıhlamur ve limon kabugu koyuyorum gerçekten işe yarıyor.Zayıf telli saçı olanlar içine biraz zeytin yağı koyabilir.Benim saçım koyu kumraldı bir yıldır bunu yapıyorum saçlarım sarıya döndü koyu saçlılara önermem kızıllaştırır.

Başka bir okuyucumuz da yönteme birkaç püf noktası eklemiş.
papatya saçınıza hiçbir şekilde zarar vermez aksine saçınızı yumuşatır   ben bu yukarıdaki formülü 3 kez kışın denedim kışın olmaz dediğinizi duyar gibiyim ancak saçınızca iyice bu karışımı yedirin ve fön makinasının en sıcak derecesini açıp saçınıza 15 dakika kadar tutun böylelikle saçınız kesinlikle her yaptığınızda 1 ton açılacaktır.Güneşte durmaya gelince güneşin direk saçlarımıza çıplak halde nufus etmesi saçımızı açmaz aksine saçımızı yıpratır

56 yorum:

  1. ben de geçen yaz hazır papatya suyu alıp denemiştim, böyle yarım ton mu desem çeyrek ton mu desem o kadar açıldı :D o da sırf o kadar saat güneşte beklemenin hatırına :)

    edankb.blogspot.com
    bana da beklerim, sevgilerr..

    YanıtlaSil
  2. ya ben de sonunda bayağı açıldı diyeceksin sandım. hevesim kırıldı:(
    alman papatyası yerine yoğun açıcı boyaları tavsiye ederim tabi biraz saçı yakıyor ama rengi açmaya daha yardımcı olur.
    bu arada google friend connect gadgetını eklemedin mi yoksa bende mi çıkmıyor? takibe alamıyorum da.

    YanıtlaSil
  3. Ankaraya dondukten sonra is aramaya basladim yorgunluktan cevaplayamadim uzgunum.
    Kuzenim boya kullanmak istemedi yasi kucuk. Hevesini kirdigim icin uzgunum ama valla acilmadi.
    Evet izleyicileri eklemeyi unutmusum. Ben de diyorum birseyler eksik. Tesekkurler :))

    YanıtlaSil
  4. direk açıcı spreyler var boyadan iyi papatyadan kötü doğallık olarak :)

    ben de beklerim :)
    http://rosaygrismoda.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Saclari yipratmiyor mu onlar? Kuzenime oneririm bakalim tercih ederse. Yine de tsekkurler:)

    YanıtlaSil
  6. kendime de denedim. sıktım güneşte bekledim hatta üzerine fön çektim. sonuç: 1 ton açıldı saçım. sanırım bizim saçlar pek de açılacak cinsten değil. biraz daha kumral insanlarda daha çok işe yarar diye düşünüyorum. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. Papatya suyu koyu renk saçlarda işe yaramıyor. daha açık tonlarda biraz daha acılmasına yardımcı oluyor sadece maalesef ,yani papatyayla açmak isterseniz önceden biraz açmış olmak lazım saçları.
    http://duyguygun.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki sadece yapraklar mı yoksa çiçeğin ortası da mı konuluyo suya?

      Sil
  8. saçımda hiç boya yok.açıcı sürsem hangi renk olur ana scım yani

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Sacinizda boya olmamasi sac renginizin acilmasi acisindan kolaylik saglayacaktir. Ama kimyasal kullanmayacaksaniz sacinizin oz renginin ne kadar koyu oldugu da onemli. Benimki orta tonlarda bir kahverengi ve papatya suyuyla acilmadi.

    YanıtlaSil
  10. Benim sacim kestane rengnde ben sogan kabuklarni kaynattm icine limon siktim sobra suzdum iliyincada sacma surdum biraz bkledm havluya sardm. 15 dk bkledm snra acip sac kurutma makinasyla kuruttum az acildi. Smdi papatya suyunu denicem acar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla saçınızda boya vb kimyasal bir uygulama yoksa daha iyi sonuç veriyor. Ama soğan kabuğu uygulamasını hiç duymamıştım. Ne söylesem yalan olur...
      Saç rengi koyu olanlarda da pek işe yaramıyor diye duydum. Benim saçım da kahverengi. Bir ton kadar açılma oldu.

      Sil
  11. Arkadaşlar ben papatyanın içine ıhlamur ve limon kabugu koyuyorum gerçekten işe yarıyor.Zayıf telli saçı olanlar içine biraz zeytin yağı koyabilir.Benim saçım koyu kumraldı bir yıldır bunu yapıyorum saçlarım sarıya döndü koyu saçlılara önermem kızıllaştırır.

    YanıtlaSil
  12. arkadaşlar hem cinslerime bu konuda yardım etmek istiyorum öncelikle papatya saçınıza hiçbir şekilde zarar vermez aksine saçınızı yumuşatır ama papatyanın içine ihlamur ve limon kabuğu koy diyen arkadaş bu işi gerçekten biliyor çünkü bana tıbbi ve aromatik bitkiler okuyon kuzenim bu 3 maddenin saçı yormadan açacağını söyledi ben bu formülü 3 kez kışın denedim kışın olmaz dediğinizi duyar gibiyim ancak saçınızca iyice bu karışımı yedirin ve fön makinasının en sıcak derecesini açıp saçınıza 15 dakika kadar tutun böylelikle saçınız kesinlikle her yaptığınızda 1 ton açılacaktır.Güneşte durmaya gelince güneşin direk saçlarımıza çıplak halde nufus etmesi saçımızı açmaz aksine saçımızı yıpratır ben dediğimi en az 3 kez uygularsanız her gün bana dua edeceksiniz bundan emin olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle denicem umarim guzel olur onerin icin sagol :))

      Sil
  13. koyu saç rengi olanlar 1 ay boyunca her gün olmak üzere 2 bardak suya 1 avuç papatyayı demlesinler.soğuduktan sonra sürün saçınıza güneşte kurutun.saçınız 20 dk içinde tamamen kuruyunca işlemi tekrar yapın..üstelik papatya saçı besler.rengini güneşten alır.ama tuz ve limon saça biraz zarar verebilir.saçınızı kurutabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ince tellise saçlarını güçlendirmek için badem yağı çörek otu özel saç maskekeleyl masaj yap. bi de saç için özel serumlar var onlardan kull

      Sil
  14. offfffffffff olmadı yada ben yapamadım

    YanıtlaSil
  15. bu yazının üstüne bu gece denemeye başlıyorum :))
    ayrıntılar için bloguma yazımı da hazırlayacağım, e dolayısıyla bana da beklerim :)
    ojesandigi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. evet arkadaşlar bende bu formülü kullandm ve memnun kaldım aslında ben 1yıldan beri saçıma papatya suyu sürüyorum sacım kahverengiydi aralarında sarı sarı ve en çok uçlarında oluşmaya başladı ve saçım gittikçe açıldı va şu anda papatya sarısı oldu ve bunu yazarken içerde papatyasuyum kaynıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gunestemı kuruttun fon makinesiyle

      Sil
  17. papatyaları kaynatmicaktın kaynamış suya atıp suyun rengi sarı oluncaya kadar bekletip sonra süzücektin orda bir yanlışlık olmuş herhalde ondan açılmadı saçların çünkü bende açıldı ;)

    YanıtlaSil
  18. Ben bu tatifi yaptım ama 4 5 kere suan saclarm sariya yakin bir renk ve cok memnunum bu arada yapmadan once kumraldm..

    YanıtlaSil
  19. O saçın koyuluğuyla ilgili değildir, sarı pigmentler barındırmasıyla ilgili bir durumdur. küçükken sarı/kumral tonlarındaysa ve gün ışığında altın sarısı/kumral yansımalar yapıyorsa büyük ihtimalle açar.

    YanıtlaSil
  20. Açılıp açılmanasının saçın koyuluğuyla ilgisi yok ben küçükken sarışındım şu an saçlarım küllü kahve, ana şu ana dek saçımı boyattığım hiçbir kuaför istediğim tonu tutturamadı mesela, nedeni de saçımın koyu görünmesine aldanıp yanlış boyalar kullanmaları:) yani çekinik genler de önemli kaşlarınız, kolunuzdaki tüyler ve teniniz açık renkse, loş ışıkta koyu duran saçlarınız gün ışığında altın sarısına dönüyorsa bir şansınızı deneyin derim ben.

    YanıtlaSil
  21. ben bugün denedim kendim papatya topladım .. tabi ilk deneme gözle görülür bir sonuç ortaya çıkarmıyor; fakat gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki saçlarım yumuşacık oldu.. rengini açar veya açmaz bence dikkate alınması gereken papatyanın saça ne kadar faydalı olduğudur

    YanıtlaSil
  22. Arkadaslar ben bu konuda cok uzmanim ve isteyen arkadaslarimi bilgilendirmek isterim.Oncelikle soylemeliyim siyah dahi olsa saci acar ama ilk kullanimda bir sey beklemeyin cok uzun sure sonra anliyorsunuz farki.Basta cok seviyorsunuz rengi ancak tek sorun saciniz uzadikca alttan eski renkte sac cikiyor ve berbat bir gorunutuye sebep oluyor.Eger sadece sacinizin altina surerseniz mukemmel bir goruntu elde edebilirsniz.Ben kumral sacliydim ve oksijenli suya benzer bir sey kullandim.Isteyen arastirabilir adi Sun In.Turkiyede satilmiyor ve papatyadan daha etkili.Sacim basta inanilmaz sari oldu ve bana komik gelmeye basladi.Degisiklik goze cok carpiyordu.Ancak bi iki gun sonra bu sarilik sondu ve mukemmel bal sarisi bir sacim oldu.Daha sonra uzadikca kumral cikti ve cok kotu bir ayrim oldu.Cevremdekiler sacima bayiliyor ama tam anlamiyla ben begnemiyorum.Simdi uzadi ve ustleri koyu altlari acik.Cok degisik ve hos gorunuyor.Ancak uzamasini beklerken bu renk ayrimi beni cok rahatsiz etti.Artik daha az etkili olan papatya suyu kullaniyorum ancak bu turuncumsu sac olayina gelirsek bu kesinlikle saciniz ile ilgili bir sey.Cunku benim kullandigim utunleri kullanan ablamin saci turunmucsu ve berbat oldu.Bu yuzden sacinizda deneyin tabi ki buyuk degisim olmuyor.Ancak turuncumsu oldugunu anladiginiz an kullanmayi birakin.Bunu anlamanin kolay yolu ise guneste sacinizin ne renk parladigina bakin.Arada turuncu pariltilar varsa saciniz acilinca turuncumsu olucaktir.Ancak ben turuncu da sorun gormuyorum.Bazen cok tatli oluyor.Her neyse ben pisman degilim tavsiye ederim ama su dip gelmesi isi cok can sikici.Umarim yardimci olmusumdur.

    YanıtlaSil
  23. bende 2 aydır falan yapıyorum ara ara bazı yerler tamamen sarardı ben baya faydasını gördüm tavsiye ederim . bide saçlarımı da çok canlandırdı. hala yapmaya devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  24. Saçlarım koyu sarı , bu yüzden hiç ihtiyaç duymuyorum ama bence siyah saçlılar veya koyu renk saçlılar hiç kullanmasınlar . Küllü kahverengi ve açık kahverengi saçlı olanlar kullansınlar , daha iyi sonuç verir .

    YanıtlaSil
  25. SAÇIM KOYU KUMRAL: annem çocuklugumdan beri papatya kaynatır başımdan aşağı döker güneşte taratırdı okullar açılınca saçlarımda sarı yansımalar olurdu.Büyüdüm şimdi 23 yaşındayım :) 5ayda açık sarı->kestane / açıksarı ->kestane yaptım 3 aylık evliyim eşim sarıyı çok seviyo ve kestane istemiyo anlıyorum saçıma işlemde yapamam elimde kalıcaklar malum... bu yüzden şuanda 3 kez kaynattım papatyayı saçımın rengi bayağı kırıldı paket bitene kadar yapmayı düşünüyorum işlemi yaparken ilk saçlarımı dove-onarıcı bakımla yıkıyorum sonra kendiliğinden kurumaya bırakıyorum krem kullanmıyorum o arada papatyayı kaynatıyorum sogumaya bırakıyorum ılıyınca çaydanlıktan başıma döküyorum sonra sıkmadan elimle saç dibime masaj yapıyorum fön makinasını tutuyorum gayet işe yaradı bende kestaneki ne inatçı renktir bence istemek başarmaktır
    ) şimdi zeytin yağıyla denicem bakim işe yarıcak mı .. duygu

    YanıtlaSil
  26. limon saçı beyazlaştırır haberiniz olsun.:)

    YanıtlaSil
  27. ana saçın üstünde kahve rengi boya var papatya açarmı rengini.?

    YanıtlaSil
  28. HERKESE ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM GÜZEL ÖNERİLERİNİZ İÇİN :)

    YanıtlaSil
  29. Arkadaslar yazin kullandik dielim kisin nolucak ? Ve dipler boya yapmis gb abes bi gorunum uzadikca oluyomu? Ve boya gb cabuk akiyomu ? Gercekten en onmlisi sonrasinda kisin nasil bi gorunum oluyor? Yardimci olursaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  30. bi erkek olarak nasıl yapmalıyım hala bakıyorrum kesin bi çözüm lazım :)

    YanıtlaSil
  31. arkadaslar sac rengini acmak icin bal kürünü uygulayin. gercekten ise yariyor. yarim fincan bitkisel sac kremine dort fincan bal koyup haftada bir kez uygulayin sacta en az 8saat dursun...

    YanıtlaSil
  32. arkadaşlar az önce papatya suyu ile saçlarımı açma işlemi uyguladım saçlarım kestane rengi inanılmaz derece saç rengimi açtı hemde ilk denemede tavsiye ederim ^_
    ^

    YanıtlaSil
  33. Arkadaşlar şimdi şöyle yapacaksınız papatya suyunu kaynattıktan sonra bi şişeye doldurun şişe bitene kadar 2 GÜNDE BİR sıkın bu kadar

    YanıtlaSil
  34. ßende yapıyorum arkadaslar sacım gittikce sarı rengini almaya basladı özellikle de sacımın ucları gercekten ise yarıyor deneyin derim

    YanıtlaSil
  35. Ya ben sacim yağlı iken yaptım papatyayi kaynattim iyice soğudu ve sacima sıktım yaydirdim ve kuruttum yarın yıkansam ertesi gun. Tekrar yapsam sonra 2 gun sonra tekrar yapsam ise yarar mı? Bu arada saç rengim kumral bu arada görüşleriniz için teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. bende daha bir kere denedim henüz belli olmadı yarın tekrar yapıcam bakalım ne olucak , işe yararsa blogumda paylaşıcam takip edebiilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  37. Bende denemeye basladim sonucu merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  38. herkesin de dediği gibi saçlarınız nasıl olursa olsun ilk seferde asla sonuç alamazsınız. ben papatya yöntemini uygulamadım ama yapcam. :) doğal yöntemlerde istediğiniz gibi sonuç alamazsınız tabi diğerlerinde de aynı ama ben saç açıcısı almıştım be saçıma sürdüğümde güneşte bekledim iki saat falan ve her hangi bi yıpranma olmadı zaten 50 kr falan papatya yönteminde de güneşte beklemenin en iyisi olucanı düşünüyorum benim ablam yapıyo bu yöntemi ve gerçekten açılıyo aynı zamanda papatyaları kendiniz toplayıp kurutup yapada bilirsiniz ve bişey sölemek istiyorum papatyaları kaynattıktan sonra süzmeden önce papatyaları elinizle bayaa bi ezin ven sonra süzün o şekilde daha etkili oluyo. bide bu yöntemi deneyin bence aşşaği yazdığımı kapalı renk saçlardada işe yarıyor. :D

    2) Koleston Sıvı Peroksit

    Çok duyulmamış olan bu yöntemi bir rus sitesinde gezerken keşfettim. Bugüne kadar denediğim saçma sapan tüm yöntemlerden sonra ilaç gibi geldi. Bikaç eczane gezdikten sonra 2 tl karşılığında bir tüp koleston sıvı peroksit buldum. Saçlarım koyu kestane rengiydi ve açıkçası korkunç bir renge dönüşmesi fikri beni çok korkutmuştu. Fakat elde ettiğim sonuç güzel oldu. ve bu şekilde yapabilirsiniz.

    Aldığınız peroksiti bir kaseye dökün. Elinize eldiven takın ve parmaklarınız yardımıyla saçınızın açık renk olmasını istediğiniz bölgelerine tutam tutam sürün.

    -3-5 dakika kadar bekledikten sonra düzleştiriciyle kuruyana kadar üzerinden geçin. :D bu kadar... :D

    YanıtlaSil
  39. Arkadaşlar ben saçıma 2 yazın 2 kere papatya suyu yaptım yani papatya suyuyla yıkayip güneşte bekledim her yaptinda yarim ton falan açılıyor ama bence saç açmak için en iyi çözüm oksijenli su eczaneden aldiğiniz oksijenli suyu saçınıza sürün ve güneşte bekleyin muhteşem açılıyor kışın saçım koyulasti için her yaz hem taze papatya suyu hemde oksijenli su yapiyorum yada ikisini karistirip uyguluyorum :)

    YanıtlaSil
  40. bir gün beklemiş papatya suyu sürsem bir şey olur mu zararı felan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanmıyorum sorun olacağını Hatice Hanım

      Sil
  41. Ben 3 soru soracağım,
    1. Siyah saçlılarda turuncu yapması doğru mu ben küçükken sarışındım şimdi güneş görmüyorum pek baya siyah turuncu mu yapar ?
    2.önce kaynatılan suya mı atıyoruz yoksa atınca mı kaynatıyoruz?
    3.ne kadar zamanda eski haline gelir? gelir mi ? teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. öyle bir söylenti var. açık renk saçları açabiliyor bence siyah saçı açmaz
      2. kaynayan suya atıyorum.
      3. bence gelmez çünkü saç renk pigmentlerini kaybediyor. dipten siyah saçınız gelir.

      Sil
    2. Oksijenli suyla yapinca birkac ayda gecio

      Sil
  42. Arkadaslar ben gecen ay bir hafta arayla aktardan aldigim hazir papatya suyunu sacima uyguladim iki kez ama baya bekledim guneste su an ogrenciyim iki gun once annemin yanina geldim saclarinimi actirdin dedi baya etkisini gordum anlicaginiz

    YanıtlaSil
  43. ben daha önce evde süs olsun diye topladığım papatyaların kurduğunu görünce gece gece hiç üşenmedim kaynattım sıcakken bir kısmını saçıma döktüm en fazla 5dk bekledikten sonra kuruttum sonra kalanınıda saçıma döktüm ve hemen saçımı yıkadım istediğimden fazla açıldı saçım kestaneydi şimdi kumrala yakın

    YanıtlaSil
  44. Iyi gunler arkadaşlar bi sorum olucak sizlere ben kızıl saclıyım papatya suyu uygulasam saclarima ne renk olur ?

    YanıtlaSil
  45. Saç Siyah ise ne renge döner acaba

    YanıtlaSil
  46. Arkadaslar ben denedigim bikac seyi sizinle paylasmak istiyorum. Oncelikle ben Nisa. Sacimi 3 - 4 gundur limonlayip 1 saatten fazla guneste bekliyorum. Hicbir faydasini gormedim ve saclarim yiprandi. Bugun Lipton'un Papatya cayini aldim. Cayi kaynamis suya koydum ve rengini almasini bekledim. Sonra 10 dakika bekledim ve cay ilindi. Saclarimi ikiye ayirip suya batirdim iyice yedirip 5-10 dakika fon makinesinin en yuksek derecesinde kuruttum. Sonra tekrar suya batirip iyice tarakla yedirdim simdi bekliyorum.. Saclarim koyu kestane. İlk seferde bir acilma olmaz diyorsunuz. Ve cogunuzun yorumu da malesef heves kirici ve huzunle sonlanmis. Bugun sacim kendi kuruyunca tekrar fon makinesiyle ustunden gececegim. Yarin 12'de tekrar papatya suyunu surup gun isiginda 1 saat bekleyecegim. İnsallah guzel bir acilma olur. Bu arada ben sadece sac uclarima uyguluyorum. Yarinda yapicam dedigim gibi 2-3 gun sonra tekrar nasil bir degisiklik oldugunu sizle paylasirim. ����☺

    YanıtlaSil
  47. Birsey sormak istiyorum papatyalari su ile beraber mi kaynatmaliyiz yoksa su kaynadiktan sonra papatyalari atip demlenmesin mi beklemeliyiz simdiden tesekkurler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben demlerken papatyanın kendisini içine attım süzene kadar demlenme süresinde içinde kaldılar. 3 saate yakın beklemiştim. bir işe yaramadı ama

      Sil

yorumlarınız benim icin cok degerli. Tesekkurler :)

DİKKAT!!

BU BLOGDA YAZILAN HERŞEY TAMAMEN ŞAHSİ GÖRÜŞTÜR. % 100 DOĞRULUK PAYI OLDUĞU İDDA EDİLMEMEKTEDİR..