6 Ekim 2012 Cumartesi

SIVI SAĞLIK KAYNAĞI KEFIR NASIL MAYALANIR?

Yaklaşık 1 hafta önce aldım minnak kefir tanelerimi. O zaman bu zamandır sürekli yapıp içiyorum.

Kefirin ne olduğunu hemen hemen hepimiz biliyoruz ama bilmeyenler için özetlemek istiyorum. Kefir Asya'lı hani şu 100 yaşına kadar yaşıyan insanların içtiği mucizevi sıvı ve o sıvıyı yapan bakterilerin adı.

Kansere, yaşlılığa, kansızlığa, B12 vitamini eksikliğine, özellikle vejeteryan olan benim gibi et tüketmeyen insanlar için muhteşem birşey çünkü hiçbir canlıya zarar vermeden vücudun etten karşıladığı hemen hemen herşeyi kefirle vücuda almış oluyoruz.

Peki nasıl yapıyoruz bu mucizevi sıvıyı??

Öncelikle bu kefir daneleri heryerde satılmıyor. Ben meşrutiyet üzerindeki bir aktardan 15 tl'ya aldım. Minicik bir şişede  çok minnak kefirler verdiler. Ben bir haftadır onları büyütmeye çalışıyorum. Aslında kendileri ürüyor da çaktırmayın;)

Malzemelerimiz:
  •  TAHTA kaşık (ASLA METAL KULLANMIYORUZ. yoksa kefirlerimiz ölür)
  • Günlük süt. Pastörize edilmiş sütlerde mayalanmıyorlar. Ve oda sıcaklığında olmalı.
  • CAM kavanoz (pilastik de olabilir yeter ki metale değmesin)
  • KEFİR TANELERİ:D
  • Bir de süzmek için bez



Başlıyoruz...
 
İlk olarak bir bardak sütü cam kaba koyuyoruz.

 
Kefir tanelerimizi bu sütün içine nazikçe koyuyoruz. Nazikçe karıştırıyoruz
Zarar vermiyoruz. Sonuçta onlar da canlı;) Gördünüz mü minnaklarımı:D


 
 
Kapağını iyice kapatıp yoğurt mayalarmış gibi sarıp sarmalıyoruz. Bir kenara koyuyoruz.
24 SAATLE 48 SAAT ARASI BEKLETİYORUZ. Daha fazla değil. Çok ekşi oluyor.
 
 
24 saat sonra açınca aşağıdaki gibi oluyor.

 
Süzmek için fazla yoğun geliyor bu kıvam bana. Bu sebeple yarım bardak kadar İÇME SUYU (çeşme suyundaki fazla minareller de kefirlerimize zarar veriyor) koyup yine tahta kaşıkla nazikçe karıştırıyoruz. Rahatça süzülecek kıvama geliyor böylece. Ayran gibi oluyor.
 

 

Ayran kıvamına gelen kefirimizi bezle süzüyoruz.


Benim kullandığım bez yandaki gibi eski bir şalımın yarısı.






 

ARTIK KEFİRİNİZ İÇMEYE HAZIR:D

 
PEKİ SÜZDÜKTEN SONRA BEZDE KALAN KEFİR TANELERİMİZİ NE YAPACAĞIZ?
Görebiliyor musunuz taneleri?
 
Onları yine TAHTA KAŞIKLA ayırıp kullanıyoruz.
 
Herkese sağlıklı günler dilerim. Bol bol kefir için olur mu:D
 
 

 


13 yorum:

  1. Sevemedim şu kefiri, süt görünümlü ayranmış gibi geliyor, kendimi kandırılmış hissediyorum :D bir ara hatırlayamadığım bir markanın böğürtlenli kefirini bulup almıştık onu sevmiştim ama evde yapılanı gibi doğal olmuyor. Neyse sevenlere afiyet bal şeker olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Bunu gerçekten sevdim.Akşamüstü gidip bede şu sevimli yaratıklardan alıp kefir yapayım bari.Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Normal kefir bekledikce daha eksi oluyor. Ama o raflarda satilanlar bozulmasin diye katki maddesi konuluyor. Bana dogal gelmiyor:( ve yaklasik 48 saat bekletince yogurt kivamina geliyor. Kefir tanelerini yemem derseniz o sekilde de tuketebilirsiniz:)
    Bekliyorum sonuclarinizi sayin anonim:)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir bilgi uygulamak lazım :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Ben tesekkur ederim yorumunuz icin :)

    YanıtlaSil
  6. Ben hiç sevemedim ama kefiri.. Tadı bir garip geliyor içemiyorum :/
    Aslında içebilsem çok iyi bir şey ama nerde :D

    YanıtlaSil
  7. bilgi duzeltmesi yapalim.pastorize sutte olur ve herturlu isil islem gormus sutte.zaten diger acik satilan sutlerden almiyalim arkadaslar.ve 24 saat ortalamasi iyi 48 saat cok uzun.24 saatte bile oda kosullarinda (23 C de) sizin icin fazlasiyla yogun olcaktir.sicalik dusmesi asitlik gelisimini yani kefir olmasini yavaslatir.simdiden afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaş haklı. Ben UHT, yani pastörize kutu sütle yapıyorum gayet güzel oluyor.

      Sil
  8. Ben sütün içine mayayi az koydum bir sorun olurmu

    YanıtlaSil
  9. Bende sizden öğrenip yaptım oğlum için ama ilk mayalamam da çoģalmafı kefir taneleri.Zamanla mı çoğalacak acaba? :/

    YanıtlaSil
  10. Kefir tanesi kullanmadan sadece kefirle yapılsa olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mayalamaya yarayan şey kefir taneleri. bu sebeple tanesiz işe yarayacağını sanmıyorum

      Sil
  11. Kefir tanelerini almadan su katman doğru değil, ayrıca sarıp sarmalamaya gerek yok kapağı hafif kapa şebeke suyu tanelere zarar verir

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim icin cok degerli. Tesekkurler :)

DİKKAT!!

BU BLOGDA YAZILAN HERŞEY TAMAMEN ŞAHSİ GÖRÜŞTÜR. % 100 DOĞRULUK PAYI OLDUĞU İDDA EDİLMEMEKTEDİR..