11 Ocak 2013 Cuma

EL YAPIMI DERİ DEFTER

Herkese merhaba sevgili okuyucularım:)
Yılbaşı geçmesine rağmen ben yılbaşı hediyelerimi yeni yapmaya başladım. Malumunuz taşındığım için malzemelerimin kolilerin birinden çıkmasını beklemek zorundaydım.
Bu sene hediye almam gereken kişi sayısı artınca ben de hediye yapma yoluna gitmeye karar vermiştim.
Arkadaşıma çanta yapmak için aldığım suni deriyi kullanarak herkese el yapımı defter yaptım.

Nasıl yaptığımı anlatmaya başlıyorum..
Öncelikle malzemeleri sıralayayım:
1. Suni deri (metresi 15 TL'ye aldım)
2. Teksir kağıdı (200lük paketlerde 2.50 TL'ye satılıyor kırtasiyelerde bulabilirsiniz)
3. Makas
4. Kurdele
5. Yapıştırıcı ( şu yazımda resmi ve markasını yazmıştım)
6. Süslemek için kendinden silikonlu zımbalar
7. Delgeç (Gerekli olmamakla beraber kolaylık sağlıyor)
8. Sabun
9. Cetvel
10. Kalem

ADIM 1: Teksir kağıtlarını elde etmek istediğiniz defter boyutlarına göre kesin ya da yırtın. Ben A6 defter yapmak istedim. Normal boyut olan A4ü ikiye katlayarak A5 elde etmiş oldum. O da ikiye katlanacak defter olması için. Böylece istediğim boyuta ulaşmış olacak.

ADIM 2: İkiye böldüğümüz kağıdı suni derinin üzerine koyarak sabun yardımıyla kısa kenarları yönünde yarım santim pay bırakarak çiziyoruz.

ADIM 3: Makas yardımıyla sabun izlerinin üstünden derimizi kesiyoruz.

ADIM 4: Cetvel ve sabun yardımıyla kurdeleyi geçireceğimiz delikleri nokta şeklinde suni deriye işaretliyoruz.

ADIM 5: Aynı işaretleme işini kalem ve cetvel yardımıyla kağıda uyguluyoruz.

ADIM 6: Bu aşamada kağıtları ve deriyi işaretlediğimiz yerlerden deliyoruz. Bu iş için sivri makas ucunu ya da delgeci kullanabilirsiniz.

ADIM 7: Kurdelemizi deldiğimiz noktalardan geçiriyoruz.


ADIM 8: Çok sıkmadan ama dağılmasını önleyecek şekilde bağlıyoruz.

ADIM 9: Suni deri sert bir malzeme olmadığı için yapıştırıcı yardımıyla ön ve arka sayfayı deriye yapıştırdım. Ayrıca sırtta bağlı bulunan kurdelenin de açılmayıp sabit kalabilmesi için onu da yapıştırdım.

ADIM 10: Kendinden silikonlu zımbaları dizip, üzerine ütü bezi koyup bir süre ütüleyerek zımbaların sabitlenmesini sağladım.


 Nasıl olmuş? Beğendiniz mi? 

Hepinize sevgiler :D


8 yorum:

  1. ben cok begendim cok guzel olmus :)

    YanıtlaSil
  2. ayy beğendiğine çok sevindim:) ilk yorumları beklemek hep çok heyecanlı oluyor. teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel olmuş ellerine sağlık canım :)) http://portakalveannesi.blogspot.com/ bende beklerim bloguma.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Duygu hanım:) bakacağım hemen..

    YanıtlaSil
  5. Herseyi beğendim ama sanki bu biraz basit durmuş gibi geldi.Kesim mı yamuk,malzeme mı hatalı,kurdele mı basitlestirmis bilemedim valla.yanlis anlama yapıcı olmaya çalışıyorum,aşağılamaya degil.yoksa gayet güzel amacın da blogun da.ama diğer diylerin daha bı iyi:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım kurdele... ama başka ne kullansam bilemedim. zımbalasam kötü gözükecekti. sayfaları tek tek yapıştırmak uzun sürer ve çirkin dururdu vazgeçtim. diksem o da çok zor sonuçta 25 kat kağıt baya sert olurdu. en son böyle oldu :S daha sonrakiler daha iyi olur umarım... çabam hep bu yönde..

      Sil
  6. aslında ilk ve son defter yapragı yerıne karton gbı malzemeler var kıtasyede onlar olsa olrdu..ynede cok gzell :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim icin cok degerli. Tesekkurler :)

DİKKAT!!

BU BLOGDA YAZILAN HERŞEY TAMAMEN ŞAHSİ GÖRÜŞTÜR. % 100 DOĞRULUK PAYI OLDUĞU İDDA EDİLMEMEKTEDİR..