20 Ocak 2013 Pazar

İLK DİKİŞTE YAPTIĞIM YANLIŞLAR VE YAMUK YASTIĞIM

Merhaba canımın içi bitanecik okuyucularım:)
Sayenizde muhteşem bir gün bugun benim için. Sabah bir baktım 100 kişi olmuşuz, çok mutlu oldum :D Kafamda bir sınırdı 100. Eğer ulaşabilirsem kendimi becermiş sayacaktım bu blog işini:P Artık daha şevkle yazabilirim. Yavaş yavaş çoğalarak giderek daha büyük bir grup olabiliriz belki o zaman...

Artık konuma giriş yapayım. Hani ben yılbaşından sonra kendime hediye olarak dikiş makinesi almıştım ya, hemen o günlerde annem kaloriferin önüne atıp oturmaya olan yastıklarımıza, koltuklarımıza uysun diye polardan kılıf dikmemi istedi. Benim de canıma minnet, ne diksem diye bakınıp duruyorum... Aldım poları, makası, yastığı, makinemi, toğlu iğnelerimi...

Önce poları açtım yere serdim. Katlayıp kumaşı iğnelesem daha kolay, birbirine eşit iki parçam olabilirmiş. Sonra yaklasık 4 parmak bırakıp iğneledim. İğnelemek yerine sabunla çizsem daha iyi olurmuş. Aldım elime makası, iğnelerin dışından dışından kestim. Sonra iğnelerin arasını sıklaştırdım. Yanından dikerim diye düşündüm ama teğelleseydim daha düzgün dikişlerim olabilirdi. (Teğel 2 kumaşı birbirine tutturmak, ya da dikişlerde dikilecek yeri düzgünce göstermeye yarayacak basit el dikimiymiş, öyle diyor internette bu işi bilen insanlar) Teğellemeden diktiğim için yamuk bir yastığım oldu. Makinayı azıcık çevirsem o yöne diktiği için... Sanırım düz dikiş yapabilmek zor olacak baya:)

kırmızı olanı ben diktiiim:)


Bu arada makinanın kendi kendini dikmesini de sağladım. Evet çok başarılıyım ip, o dikiş yapılan ızgaralı yere düğüm olacak ve makinadan garip sesler gelecek kadar dolanıp düğüm oldu. Buna ip toplama diyorlarmış sanırım. Bu olayı çözmek için neredeyse tüm makinayı söküp her yeri didikledim. Ne kullanım kitabında öyle birşey yazıyor ne de videolu anlatımda. Kurcala kurcala... En sonunda sebebini çözdüm. Bu masurayı yerleştirdiğimiz adı mekik olan yuvarlak zımbırtı (mekik) yerine oturmuyormuş! Deli olmama ramak kala öğrendim de öyle dikiş yapabildim.


Bunlar mekik işte. Şu kalkık parmak gibi çıkık olan kısmını, bunun oturması için tasarlanmış minik boşluğuna oturtmayı unutmayın.

İşte böyleee... Şimdilik makinayı bozamadım. (Ay Allah korusun)
Ekliyorum yine ben dikiş dikmeyi bilmiyorum ve kendimce öğrenmeye çalışıyorum. Herkesin bu aşamadan geçtiğini kendim gibi yeni başlayanlarla paylaşmak amacım.

Hepinizi çoook seviyorum <3

10 yorum:

  1. Keşke yastığıda fotoğraflasaydınız.Bu arada yastığın yamuk olması çok normal.Teğelsiz sadece iğne ile dikiş dikmek profesyonellerin işidir.Hatta onlar bile sadece iğnelediklerinde kaydırma yapabiliyorlar.Mutlaka teğel yapın.Birde kumaş katında çalışırsanız yamuklukları önlemiş olursunuz hemde çalışması kolay olur özellikle fazla girintili çıkıntılı parçalarda hayatı çok kolaylaştırır

    İyi çalışmalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotograf makinam suan icin kardesimde. Aksam cekip koyacagim. Kusura bakmayin.
      Su ip toplama isi yuzunden oyle sinirim bozuldu ki oturup agliyordum neredeyse. Ugrasamam tegelle vs dedim basladim kalan son enerjimle. Ama bir dahaki calismamda kumasi dikime baslamadan tegelleyecegim. Aklimda ;)

      Sil
  2. 3 ay önceki halimi anlatmşssınz .:)ama inanın b kaç ay snra düz dikişler çok basit olcak sizin için. makinaya hakimiyetnz çok değişcek buna siz bile şaşıracaksın ayrıntılı ama çabuk öğrenlebilen zevkli bir iş dikiş yapmak :)şimdiden kolay gelsinnn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim:) elimden geldigince cok deneme yapmayi dusunuyorum. Artik somester tatiline de girdik. Mesela onumuzdeki gunlerde yamuk perde dikmeyi dusunuyorum :)

      Sil
  3. Çok istiyorum diye eşim de bana aldı dikiş makinesi. Etek, elbİse falAn dikmEk istiyorum amA nasıl öğrenicem bilmiyorum. Ben daha sadece paça yapabiliyorum. Kumaş, kot, eşofman her türlü paça itinayla yapılır:):):) Hee bir de unutmadan düz dikiş istediği için keçe çanta:):):)


    http://photoandfashion-diy.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ogrendikce hatalarimi da basarilarimi da paylasmaya devam edecegim. Takip ederseniz beraber ogrenebiliriz bence :) kolay gelsin size de, yolumuz uzun...

      Sil
  4. Canımkendi kendine dikiş dikmeyi öğrenen biri olarak kouşuyorum seninle ve bu süreç pek kolay olmuyor tabiki.bol bol zihin jimnastiği gerektiriyor ama sonuç yamuk yumukda olsa çok mutlu ediyor.vazgeçme lütfen çok güzel şeyler yapabilirsin bence gayet iyi gidiyorsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak bile cok guzel:):) vazgecmeyecegim! Herkesle tek tip urun giymekten cok sıkıldım. Yenecegim seni dikis, sen mi daha buyuksun ben mi diye gazlayip duruyorum kendimi :P

      Sil
  5. bende bu güzel ve faydalı blogun 100. izleyicisi olmanın gururunu yaşıyorum:) dikiş hevesi yeni yeni başlayan fakat pratiğe geçemeyen biri olarak benim için cesaret örneğisiniz,sizi gördükçe dikişe ilgim artıyor,nice keyifli dikişler bizlerle olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygulandırdınız beni:)Ne güzel şeyler söylemişsiniz, çoook teşekkür ederim:) Hep beraber gelişelim, öğrenelim...

      Sil

yorumlarınız benim icin cok degerli. Tesekkurler :)

DİKKAT!!

BU BLOGDA YAZILAN HERŞEY TAMAMEN ŞAHSİ GÖRÜŞTÜR. % 100 DOĞRULUK PAYI OLDUĞU İDDA EDİLMEMEKTEDİR..